Race

Kære Medina

Jeg har jo det der marathon i Hamborg på søndag, og det er altså ikke for godt. Det er jo egentlig også for dumt at træne for lidt og æde for meget Click Mix samtidig. Det bliver man for tung og langsom af. Nød lærer heldigvis sexy Triathlet at paniktræne, som det berømte ordsprog jo så rigtigt siger.

Det har jeg gjort, eller det vil sige, at jeg har løbet 2-3 ture om ugen, men det skal dog siges, at siden jeg besluttede mig for, at jeg hellere måtte komme lidt i gang, har jeg faktisk haft en del semi-lange ture, og de er faktisk gået overraskende fornuftigt, så jeg skal nu nok komme igennem de 42,195 meter på søndag. Alle kloge hoveder kloger sig jo med, at man skal trappe ned. Det er måske også rigtigt, hvis du er gravid i 8. måned, derfor valgte jeg at løbe 31,5 km. i søndags en uge før marathon. Nuvel, min ben har været smadret hele ugen, så det var måske ikke det bedste move, men samtidig følte jeg, at jeg liiiiige manglede den sidste lange tur. De blev luntet stille og roligt i 4:52 pr. km.

Ja ja, hvor stærkt løber du søndag?

Jeg kan ikke bare stille op i ting, og så ellers bare hygge mig og have en fed dag. Det er bare ikke muligt for mig. 🙂

Jeg løb jo en relay i Jels Duatlon forrige søndag, hvor vi sejrede suverænt overlegent i relay-klassen. Vi var hele 1 hold tilmeldt. Det var sq alligevel det nemmeste gavekort til Sport24 samt spredte klapsalver, som jeg har fået længe, men der løb jeg de 2 x 5,2 km. Dem løb jeg på 19:51 og 19:49. Stabilt, hvis jeg selv skal sige det. Det får mig jo straks ind på løbesiden.dk, som har en masse formler for alt muligt dumt. De har blandet den der superformel.

Hvis du har løbet x meter på x tid, kan du se, hvad du burde kunne løbe x distancer på.

Som en statistik-elskende dreng er det altså lige noget for mig. Jeg plotter 19:30 ind på 5 km., og det giver en marathon tid på 3:06:39. Haps, den tager jeg.  Det er drømmemålet. Jeg ved dog desværre godt, at det er formen ikke til. På en god dag, så håber jeg på 3:15. På en fornuftig dag så omkring 3:20 og bare jeg for gud skyld er #HurtigereEndDion fra vores Triklub. Det betyder under 3:30. Jeg mangler 600 træningskilometre og er 5-7 km. for tung, så jeg er også ved at acceptere, at det bliver som det bliver. Selve taktikken til løbet er nu ganske simpel. Løb med hjernen tændt. Hvis jeg starter med 15 km. i 4:1o ender jeg med 15 km i 6:10. Det er for dumt, så jeg starter med at have uret til kun at vise min puls. Den skal være snorlige mellem 80%-83% af pulsreserven. Det vil jeg vurdere, at jeg godt kan holde i 3 timer-ish. 🙂
Det behøver da ikke være sværere, om det så giver en kilometertid på 4:25 eller 4:55 må tiden vise.

Det var slet ikke det, som bloggen i dag skal handle om. Jeg løber med musik i ørerne på søndag, men min playlist er dæleme sløj. Kender du nogle fede numre? Nummeret skal have en fed energi. Det kan være pop, rock, nyt, gammelt. Long hair – don´t care, bare det er fedt. Jeg har spurgt Medina, hvad hun synes. Hun er god. Hun får et par numre på listen naturligvis. Sia er også med. Det meste af Riskin´it all fra D-A-D er også på, men derudover trænger jeg i den grad til inspiration.

Hør f.eks. denne. Supergod energi i gammel D-A-D.

Please hilfe mich, og send mig en venlig tanke på søndag. Jeg får brug for den. 🙂

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Jesper von Seelen
    16. april 2016 at 15:29

    https://www.youtube.com/watch?v=ryCa20ceCPI
    og
    https://www.youtube.com/watch?v=L-iepu3EtyE
    mne pas på – man komme let til at løbe for stærkt – god tur.

  • Leave a Reply